Obchodné podmienky


Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
Internetového obchodu www.michaelastore.sk

 

I. Úvodné ustanovenia a vymedzenie základných pojmov

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou MichaelaStore, s.r.o., so sídlom Chotčanská85/1, 091 01 Stropkov, IČO:54985811, DIČ: 2121835837, IČ DPH: SK2121835837, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka č. 44857/P, v zastúpení Oliver Špilár, kontaktný e-mail: michaelastore.sk@gmail.com, telefonický kontakt: +421 915 123 611 (ďalej len “Obchodník” alebo “Predávajúci“) a fyzickou osobou (spotrebiteľom), fyzickou osobou (podnikateľom), právnickou osobou, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu na základe uzavretej kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru, ponúkaného Obchodníkom na jeho webovom sídle: www.michaelastore.sk (ďalej len “e-shop”). 

1.2.Všeobecné obchodné podmienky vrátane podmienok zodpovednosti za vady sa vzťahujú na kúpnu zmluvu od okamihu kedy bola uzavretá a predstavujú neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom webovej stránky internetového obchodu www.michaelastore.sk.
1.3.Kupujúci je fyzická osoba (spotrebiteľ), fyzická osoba (podnikateľ), právnická osoba, ktorá nakupuje tovar v e-shope Obchodníka (ďalej len “Kupujúci“).
1.4.Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
1.5.Právne vzťahy Obchodníka so Spotrebiteľom, ktoré nie sú výslovne upravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi, a to najmä zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
1.6.Podnikateľ je osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo osoba, ktorá podniká na základe iného oprávnenia ako živnostenské oprávnenie, v súlade s osobitnými predpismi. Ak Kupujúci v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), berie na vedomie to, že sa na jeho vzťahy s Predávajúcim vzťahujú taktiež príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
1.7.Za tovar sa považuje módne oblečenie a doplnky, ktoré si Kupujúci môže objednať na webovom sídle Obchodníka (ďalej len „tovar“).
1.8.Dodávateľom je fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá dodáva Obchodníkovi určitý tovar za odplatu a v dohodnutom čase alebo lehote.
1.9.V prípade akýchkoľvek rozporov medzi týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a uzavretou kúpnou zmluvou má prednosť znenie kúpnej zmluvy.
1.10.Za objednávku sa považuje záväzný návrh na uzavretie kúpnej zmluvy odoslaný prostredníctvom elektronického formulára, ktorý obsahuje informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky e-shopu Obchodníka, cenu tovaru, spôsob platby, informácie o doručení objednaného tovaru, ktorý je spracovaný obchodným systémom Obchodníka (ďalej len "objednávka").
1.11.Obchodník informuje Kupujúceho, že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Obchodník zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Obchodníka, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Obchodník zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže Kupujúci s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.
1.12.Obchodník je zároveň prevádzkovateľom elektronického systému, prostredníctvom ktorého prevádzkuje webové sídlo na doméne s názvom www.michaelastore.sk.
1.13. Kupujúci odoslaním objednávky na webovom sídle Obchodníka potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.14. Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Prešovský kraj

Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 051/772 15 97, fax č. 051/772 15 96

email: pr@soi.sk

webový odkaz na podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-
navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

II. Registrácia

2.1.Kupujúci má možnosť registrovať sa pre nákup na webovom sídle Obchodníka, ktorá mu umožní jednoduchší spôsob vytvorenia objednávky (ďalej len ,,registrácia“).
2.2.Po registrácii kupujúci uskutočňuje budúce nákupy bez toho, aby musel opakovane zadávať kontaktné a fakturačné údaje pri tvorbe objednávky.
2.3.Užívateľ sa do svojho účtu prihlasuje prostredníctvom e-mailovej adresy a hesla. Za zabezpečenie prihlasovacej e-mailovej adresy a hesla pred prípadnou stratou a jeho zneužitím zodpovedá Kupujúci.
2.4.Obchodník môže účet zákazníka zrušiť, a to najmä v tom prípade, keď je dlhšie než 2 roky od posledného prihlásenia nevyužívaný. Zrušiť ho môže taktiež v prípade, kedy dochádza k opakovanému alebo výraznému porušovaniu povinností zo strany Kupujúceho, ktoré mu vplývajú z objednávky.
2.5.Účet zákazníka nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia nevyhnutného pre riadnu prevádzku e-shopu.


III. Objednávka – uzatvorenie kúpnej zmluvy

3.1.Kúpa tovaru je možná len prostredníctvom e-shopu.
3.2.K tomu, aby Kupujúci a Obchodník mohli uzavrieť kúpnu zmluvu je potrebné, aby Kupujúci na e-shope vytvoril návrh objednávky prostredníctvom objednávkového formulára na webovom sídle Obchodníka.
3.3.Návrh objednávky si Kupujúci vytvorí na e-shope, na základe ponuky tovaru Obchodníka, nasledujúcim spôsobom. Kupujúci si vyberie tovar, ktorý si praje kúpiť, použije funkciu “Detail“ kde si následne zvolí veľkosť a množstvo vybraného produktu, po tomto kroku použije funkciu “Do košíka“ uvedenú pri vybranom tovare. Ďalším krokom sa presunie do zoznamu vybraného tovaru a to kliknutím na obrázok košíka v pravej hornej časti obrazovky. V tejto časti objednávky má Kupujúci možnosť zvoliť si množstvo tovaru, ktoré si chce objednať a možnosť zadať zľavový kupón. Následne má Kupujúci možnosť použiť funkciu “Pokračovať“ kde si môže zvoliť spôsob doručenia objednaného tovaru, označiť spôsob platby, vybrať si krajinu doručenia a menu. Ďalším krokom, kliknutím na tlačidlo “Pokračovať“, sa Kupujúci presunie k vypĺňaniu kontaktných a fakturačných údajov. Kupujúci si následne skontroluje svoju objednávku, prípadne opraví nedostatky, ktoré sa v nej nachádzajú. K potvrdeniu objednávky dochádza kliknutím na funkciu “Objednávka s povinnosťou platby“.

3.4.V prípade, že má Kupujúci špeciálne požiadavky, je potrebné aby ich doplnil do okna na to určeného, s názvom “Zadať poznámku pre predajcov“. Urobí tak ešte pred samotným odoslaním objednávky. Ak si chce Kupujúci overiť, že Obchodník jeho požiadavku správne vyhodnotil a zapracoval do objednávky, môže ho kontaktovať na e-mailovej adrese michaelastore.sk@gmail.com alebo telefónnom čísle Obchodníka: +421 915 123 611.
3.5.Tovar, pri ktorom je uvedená informácia „Vypredané“ nie je možné objednať. Kupujúci sa však môže o čase jeho dostupnosti informovať u Obchodníka.
3.6.Po spracovaní objednávky bude Kupujúcemu, na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, bezprostredne doručené “Potvrdenie o jej prijatí“, ktoré bude obsahovať nasledovné informácie: číslo objednávky, dátum jej vyhotovenia, názov a špecifikácia tovaru alebo služby, cena tovaru alebo služby, náklady spojené s doručením, spôsob platby, údaje Obchodníka, údaje Kupujúceho, prípadne ďalšie informácie, ktoré sú nevyhnutné pre úspešné vybavenie objednávky. Takéto potvrdenie má informatívny charakter.
3.7.K záväznej akceptácii objednávky dochádza až po overení platných cien a dostupnosti tovaru. Ak Obchodník zistí nejaké zmeny v daných skutočnostiach, ešte pred samotnou akceptáciou objednávky, vyžiada si od Kupujúceho súhlas s týmito zmenami. K uzavretiu Kúpnej zmluvy teda dochádza “Akceptáciou objednávky“ zo strany Obchodníka prostredníctvom elektronickej pošty.
3.8.Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením všetkých záväzkov zmluvných strán.
3.9.Kúpna zmluva môže zaniknúť aj v iných právnym poriadkom SR vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán, odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa a v obdobných prípadoch.
3.10.Obchodník informuje Kupujúceho, že v prípade objednania produktov Kupujúcim, je objednanie spojené s povinnosťou platby pre Kupujúceho, a to formou platby akú si zvolil Kupujúci.
3.11. Doplnkovú zmluvu môže Kupujúci uzavrieť s Obchodníkom v prípade, že predmetom Kúpnej zmluvy je špecifický druh tovaru, ktorý je predmetom hlavnej zmluvy. Doplnková zmluva je viazaná na existenciu hlavnej zmluvy, nie je možné ju uzavrieť samostatne. To však neplatí pre hlavnú zmluvu, je možné ju uzavrieť aj bez existencie Doplnkovej zmluvy.

IV. Kúpna cena a platobné podmienky

4.1.Cena tovaru objednávaného prostredníctvom webového sídla Obchodníka (ďalej len „kúpnacena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávkyKupujúcim. Konečná cena je vždy uvedená v objednávkovom formulári tesne pred odoslanímobjednávky. Táto cena je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty a doručovateľských poplatkov,v zmysle platného cenníka uvedeného na e-shope, ktoré musí Kupujúci zaplatiť. Ceny sú uvádzanév eurách., prípadne pri zvolení druhej možnosti v CZK. Táto cena je záväzná a nie je možné jujednostranne meniť.
4.2.Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v jej celkovej výške.
4.3.V kúpnej cene tovarov nie sú zahrnuté dopravné náklady, ani iné náklady súvisiace s dodanímproduktov.
4.4.Platbu za nákup tovaru možno realizovať prostredníctvom:
a) on-line platby kartou,
b) on-line bankovým prevodom na bankový účet (SK43 8330 0000 0026 0236 9445),
c) v hotovosti pri prevzatí tovaru na odbernom mieste - na prevádzke spoločnosti alebopri prevzatí od kuriérskej spoločnosti,
d) platba na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od Kupujúceho dopravcaalebo Kupujúci pri doručení tovaru zaplatí kartou),
e) APPLE PAY,
f) GOOGLE PAY,

g) GO PAY PEŇAŽENKY.
4.5.Obchodník je oprávnený odovzdanie predmetu kúpy odoprieť, ak Kupujúci nezaplatí kúpnucenu. Ak Kupujúci nesplní svoju povinnosť úhrady celej kúpnej ceny, uzavretá kúpna zmluva sabez ďalšieho ruší.
4.6.V prípade ak objednávka dosiahne požadovanú hodnotu, zásielka bude doručovaná zdarma.
4.7.Tovar zostáva majetkom Obchodníka až do úplného zaplatenia kúpnej ceny a do prevzatiatovaru Kupujúcim. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho až momentom zaplatenia kúpnej ceny a prevzatia tovaru.
4.8.Faktúra ako daňový doklad a taktiež potvrdenie o úhrade budú Kupujúcemu vystavené v elektronickej podobe po uhradení kúpnej ceny a zaslané na jeho e mailovú adresu, ktorú uvedie v objednávke.
4.9.Obchodník je platcom DPH.
4.10.V prípade, že potvrdená objednávka má byť uhradená vopred na účet a nestane sa tak do 7 dní od jej potvrdenia Obchodníkom, táto môže byť bez upozornenia stornovaná (tovar bude k dispozícii iným zákazníkom).

V. Dodacie podmienky


5.1.Tovar je doručovaný Kupujúcemu v rámci krajín Európskej únie.
5.2.Obchodník je povinný dodať tovar Kupujúcemu v požadovanej kvalite, množstve, bez vád a v dohodnutom termíne.
5.3.Kupujúci je povinný prevziať si tovar riadne a včas osobne alebo prostredníctvom inej osoby, ktorú sám zabezpečí. V prípade, že si Kupujúci alebo ním poverená osoba tovar v zmysle objednávky neprevezme a nedohodne sa s dopravcom na náhradnom termíne, bude povinný uhradiť všetky s tým súvisiace prípadné náklady a spôsobenú škodu.
5.4.Tovar je Kupujúcemu dodaný spolu s faktúrou, ktorú je povinný zaplatiť v súlade s jej splatnosťou.
5.5.Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená Kupujúcim v objednávke. Miestom dodania môže byť taktiež odberné miesto na adrese prevádzky Obchodníka: Stropkovská 568, 08901 Svidník (MichaelaStore - budova AUSTIN PARK).
5.6.Dodanie tovaru Obchodník uskutoční prostredníctvom tretích osôb (prepravných a zásielkových spoločností na adresu Kupujúceho alebo uložením do zásielkového boxu) alebo osobným odberom Kupujúceho na prevádzke Obchodníka (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osoby na prevzatie).
5.7.Dodanie je uskutočnené prevzatím tovaru Kupujúcim (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osoby na prevzatie).
5.8.O prevzatí a doručení tovaru Dopravcom bude Kupujúci informovaný prostredníctvom e-mailu alebo sms správou samotným Dopravcom. O možnostiach prebratia tovaru v prípade osobného odberu bude Kupujúceho informovať Obchodník telefonicky, formou sms alebo e-mailom.
5.9.Úložná doba tovaru u Obchodníka predstavuje 5 dní. Úložná doba Dopravcu je upravená individuálne a uvedená v obchodných podmienkach Dopravcu.
5.10.Obchodník sa zaväzuje doručiť tovar označený na webovej stránke michaelastore.sk ako „Skladom“ Kupujúcemu čo najskôr po uzavretí Kúpnej zmluvy, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.
5.11.V prípade, že Obchodník nebude schopný dodať tovar v stanovenej lehote, určí primeranú dodaciu lehotu. Kupujúceho bezodkladne informuje o predĺžení dodacej lehoty a oznámi mu predpokladaný termín dodania.
5.12. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí tovaru skontrolovať obsah zásielky, či je objednaný tovar v súlade s objednávkou a dohodnutými požiadavkami v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok. V prípade, ak by mu bol nedopatrením zaslaný poškodený tovar alebo by k poškodeniu tovaru došlo počas prepravy dopravcom, je Kupujúci oprávnený tovar neprevziať, prípadne tovar prevziať, avšak v oboch prípadoch je Kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť Obchodníkovi na email: michaelastore.sk@gmail.com bezodkladne, najneskôr do 48 hodín od neprevzatia alebo prevzatia zásielky.
5.13.Za škodu na zásielke, ktorá vznikla v čase od jej prevzatia dopravcom až do okamihu jej vydania Kupujúcemu, zodpovedá dopravca podľa § 622 zákona č. 513/1991 Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
5.14.Nebezpečenstvo vzniku škody na tovare prechádza na Kupujúceho v momente, keď Kupujúci prevezme tovar od Obchodníka alebo v prípade, keď mu Obchodník umožní nakladať s tovarom a Kupujúci tovar neprevezme.
5.15.Zodpovednosť za oneskorenú objednávku nenesie Obchodník v prípade, že neskoré dodanie bolo zavinené nesprávnym zadaním údajov pri tvorbe objednávky zo strany Kupujúceho, nesplnením povinnosti Kupujúceho, ktoré mu vyplývajú z objednávky alebo týchto VOP, oneskoreným dodaním tovaru zo strany dopravcu, poškodením tovaru zo strany dopravcu.
5.16. Ak Kupujúci neprevezme tovar od dopravcu bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo bez oznámenia poškodenia tovaru Obchodníkovi najneskôr do 48 hodín v zmysle bodu VII. týchto Všeobecných obchodných podmienok, Obchodník si tak môže uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov, ktoré vznikli neúspešným doručením objednávky.

VI. Spôsoby dopravy tovaru a cena za dopravu


6.1.Spôsoby, ktoré Obchodník využíva pri doručení tovaru sú nasledovné:
       6.1.1.Kuriérska služba DPD
       6.1.2.Osobný odber.
6.2.Cena za dopravu:
       6.2.1.Cena za dopravu prostredníctvom Kuriérskej služby DPD:
              - doručenie na adresu : 3,20€
              - doručenie do odberného miesta : 2,50€
       6.2.2.Cena v prípade osobného odberu – cena 0 Eur.

6.3.Cena za dopravu pre ostatné štáty, do ktorých sa tovar doručuje je určená dohodou medzi Obchodníkom a Kupujúcim.

VII. Odstúpenie od zmluvy

7.1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Kupujúcim (spotrebiteľom) je možné v zmysle ustanovenia § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Spotrebiteľ má právo, aj bez uvedenia dôvodu, odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej cez webovú stránku internetového obchodu www.michaelastore.sk do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom v zmysle § 20 ods. 1 vyššie uvedeného zákona.
7.2.Vyplnený formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle Spotrebiteľ Obchodníkovi na emailovú adresu: michaelastore.sk@gmail.com alebo v listinnej podobe na prevádzku Obchodníka: MichaelaStore - budova AUSTIN PARK - ul. Stropkovská 568, 08901 Svidník najneskôr v posledný deň určenej lehoty. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy znáša Spotrebiteľ.
7.3.Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7.4.Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj čiastočne, a to v prípade, ak tvorí predmet zmluvy viac ako jeden tovar a Kupujúci sa rozhodne odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu k niektorému tovaru. V prípade čiastočného odstúpenia od zmluvy je Kupujúci povinný v prejave, ktorým od zmluvy odstupuje, uviesť aj konkrétnu špecifikáciu tovaru, ktorý je predmetom čiastočného odstúpenia od zmluvy (napr. uvedením veľkosti, druhu tovaru a pod.).
7.5.Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na email Spotrebiteľa alebo poštou na adresu Spotrebiteľa uvedenú pri objednávke tovaru.
7.6.Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
7.7.Kupujúci je povinný zabezpečiť, aby sa tovar nepoškodený vrátil Obchodníkovi. Ak Kupujúci nesplní túto povinnosť a Obchodníkovi vznikne škoda, je oprávnený uplatniť si voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody.
7.8. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa, kedy mu bolo oznámenie o odstúpení od zmluvy doručené, vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe objednávky alebo v súvislosti s ňou. Obchodník nemá povinnosť uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ktoré mu vznikli v súvislosti so zmenou spôsobu doručenia, zo strany Kupujúceho, ktorý sa rozhodol pre iný, ako je najlacnejší, bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom. Obchodník nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi uvedené platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi.
7.8.Ak Kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil.
7.9.Obchodník môže odstúpiť od zmluvy v prípadoch jej podstatného porušenia Kupujúcim, t.j. v prípade, ak:

  •  Obchodník nie je schopný dodať tovar alebo poskytnúť službu Kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP, aj pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo vyžadovať,
  •  Kupujúci neposkytuje Obchodníkovi súčinnosť podľa podmienok stanovených Kúpnou zmluvou alebo VOP a v dôsledku toho Obchodník nemôže dodať tovar alebo poskytnúť službu v súlade so zmluvou,
  • na majetok Kupujúceho bol právoplatným rozhodnutím vyhlásený konkurz alebo nariadená likvidácia, ibaže k tomu dôjde z dôvodu reorganizácie alebo reštrukturalizácie,
  • Kupujúci oznámi Obchodníkovi, že z nepredvídaných ekonomických dôvodov nebude možné, aby pokračoval v plnení svojich zmluvných záväzkov.

7.10. Odstúpením od zmluvy ktorejkoľvek zo zmluvných strán nie je dotknutý nárok na náhradu škody.
7.11.Ak sa Obchodník a Kupujúci nedohodnú inak, Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
7.12. Formulár na „odstúpenie od zmluvy“ sa nachádza na webovej stránke Obchodníka.

 

VIII. Vytknutie vady

8.1.Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá, sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.

8.2.Na vytknutie vady z dôvodu zjavných vád na tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti tovaru, ktorá nebola uplatnená bezodkladne po prevzatí tovaru, nebude Obchodník prihliadať.
8.3.Vada nepredstavuje bežné opotrebenie, mechanické poškodenie a pod.
8.4.Kupujúci berie na vedomie, že má povinnosť prezrieť si tovar bezprostredne po jeho dodaní. V prípade, že tovar pri prevzatí nezodpovedá kúpnej zmluve, Kupujúci je povinný bezodkladne o tom upovedomiť Obchodníka. Pri vytknutí vady je potrebné aby Kupujúci zaslal alebo predložil tovar, ktorý má vadu spolu so všetkými dokladmi, ktoré mu boli vydané na základe vybavenia objednávky. K vytknutiu vady je potrebné priložiť taktiež popis chyby, ktorá predstavuje dôvod vytknutia. V prípade, že Kupujúci poškodený tovar vracia, musí ho vrátiť kompletný tak, ako ho prevzal.
8.5.Kupujúci má právo uplatniť si u Obchodníka práva zo zodpovednosti za vady tovaru, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do dvoch rokov od dodania tovaru.
8.6.Kupujúci (podnikateľ) má právo uplatniť si u Predávajúceho práva zo zodpovednosti za vady tovaru najneskôr do 12 mesiacov od dodania tovaru.
8.7.Vadu možno vytknúť osobne na prevádzke Obchodníka na adrese MichaelaStore - budova AUSTIN PARK - ul. Stropkovská 568, 08901 Svidník, e-mailom, poštovou zásielkou zaslaním vyplneného formulára na vytknutie vady (formulár na vytknutie vady predstavuje prílohu týchto VOP) alebo prostredníctvom aplikácie Retino, ktorá slúži na reklamáciu tovaru.
8.8.Vrátenie tovaru prostredníctvom aplikácie Retino je spoplatnené nasledovne:

  1. Zásilkovna CZ - Česko-Slovensko 120 Kč
  2. Packeta PL - Polsko-Slovesnko 5 €
  3. Packeta SK -Slovesnko-Slovensko 3,50 €
  4. Svoz DPD

        da) Rakousko-Slovensko 7,50 €
        db)Česko-Slovensko 150 Kč
        dc)DE, HR-Slovensko 12 €
        dd)HU, PL-Slovensko 7 €
        de)Slovensko-Slovensko 4,50 €

  5. DPD odběrné místo

              ea)Česko-Slovensko 120 Kč
              eb)HU,PL-Slovensko 6 €
              ec)Slovensko-Slovensko 3,50 €.
8.8.Pri posudzovaní vytknutia vady je Obchodník oprávnený skúmať to, akým spôsobom Kupujúci daný tovar používal, a teda či pri jeho používaní dodržiaval všeobecné odporúčané podmienky jeho používania a udržiavania, ktoré sú uvedené pri špecifikácii tovaru na e-shope Obchodníka.
8.9.Kupujúci má právo uplatniť si u Obchodníka záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil Obchodník alebo výrobca, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka.
8.10.Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady a to bezodkladne po tom, ako bola vytknutá vada Kupujúcim. Obchodník uvedie v potvrdení o vytknutí vady lehotu, v ktorej vadu odstráni. Obchodník je povinný odstrániť vytknutú vadu do 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
8.11.Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby táto vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný takúto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak ide o vadu, ktorá sa týka súčasti veci, výmenu súčasti veci, v prípade ak Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady v súvislosti s cenou tovaru a závažnosťou vady. Obchodník má právo vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za vec bez vady, v prípade, ak tým Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.12. Ak ide o vadu, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni v riadnom užívaní veci, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť. Tieto práva patria Kupujúcemu taktiež v prípade, ak ide o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže vec riadne užívať kvôli opätovnému vyskytnutiu sa vád po oprave alebo pre väčší počet vád. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
8.13.Ak kupujúci vytkol vadu prostredníctvom poštovej zásielky, ktorú však Obchodník odmietol prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odmietnutia.
8.14.Ak Obchodník zodpovednosť za vady odmietne, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným osobou, ktorá je akreditovaná, autorizovaná alebo notifikovaná dokáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vadu vytknúť opakovane a Obchodník ju nemôže odmietnuť. Právo na náhradu nákladov Kupujúceho spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom si Kupujúci musí uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

IX. Podnety, sťažnosti a alternatívne riešenie sporov

9.1.V prípade, že Kupujúci nie je spokojný s vybavením objednávky u Obchodníka, je oprávnený podať podnety a sťažnosti a to osobne na prevádzke na adrese: MichaelaStore - budova AUSTIN PARK - ul. Stropkovská 568, 08901 Svidník, prostredníctvom e-mailu michaelastore.sk@gmail.com alebo telefonicky na tel.č. +421 915 123 611.
9.2.O vybavení podnetu alebo sťažnosti bude Kupujúci informovaný Obchodníkom emailom alebo telefonicky.
9.3. Zákazník môže zároveň využiť aj Európsku platformu pre riešenie sporov online, ktorú poskytuje Európska komisia. Odkaz na platformu: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
9.4.Kupujúci (fyzická osoba – spotrebiteľ), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania má právo obrátiť sa s cieľom ochrany spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov.
9.5.Alternatívne riešenie sporov sa týka len takého sporu, medzi Kupujúcim a Obchodníkom, ktorého hodnota presahuje 20€, vyplýva zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku, pričom spotrebiteľ má povinnosť sa pred podaním návrhu preukázateľne pokúsiť spor s Obchodíkom vyriešiť. Podanie návrhu o alternatívne vyriešenie sporu u miestne a vecne príslušného subjektu nepredstavuje prekážku v domáhaní sa svojich práv súdnou cestou. Náklady spojené s uplatnením si práv prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov znáša každá strana samostatne. Vzorový formulár na začatie alternatívneho riešenia sporu sa nachádza na webovej stránke Obchodníka.
9.6.Orgánom dozoru a vecne príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov so spoločnosťou MichaelaStore, s.r.o., so sídlom Chotčanská85/1, 091 01 Stropkov, IČO: 54985811, DIČ: 2121835837, IČ DPH: SK2121835837 je Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, email: pr@soi.sk, tel.č. 051/772 15 97, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

X. Ochrana osobných údajov

10.1. Viac informácií týkajúcich sa Ochrany osobných údajov Vám bude poskytnutých na webovom sídle Obchodníka v sekcii „Ochrana osobných údajov.“


XI. Záverečné ustanovenia


11.1.Tieto VOP sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.

11.2.V prípade, ak je niektoré z ustanovení Kúpnej zmluvy alebo týchto VOP neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, alebo ak sa takým stane po uzavretí, nedotkne sa to platnosti, účinnosti alebo vykonateľnosti ostatných ustanovení Kúpnej zmluvy alebo týchto VOP. Zmluvné strany sa zaväzujú bezodkladne nahradiť neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie Kúpnej zmluvy, alebo týchto VOP takým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, ktoré svojim obsahom čo najviac zodpovedá hospodárskemu účelu sledovanému neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným ustanovením.
11.3.Tieto VOP sú súčasťou objednávky uzavretej medzi Obchodníkom a Kupujúcim a sú pre obe strany záväzné.
11.4.Obchodníkom a Kupujúci sa dohodli, že za účelom vzájomnej komunikácie budú využívať predovšetkým e-mailovú komunikáciu, telefonický a osobný kontakt Obchodníka.
11.5.Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu a dopĺňanie týchto VOP. Predmetná zmena VOP sa nedotkne už uzatvorených objednávok a uskutočneného predaja.
11.6.Práva a povinnosti založené Kúpnou zmluvou medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré nie sú upravené ustanoveniami VOP platnými v čase záväznej objednávky sa budú riadiť príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä však zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákonom č. 372/1990 Zb. o priestupkoch, zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť ich uverejnením.

V Stropkove, dňa 02.12.2024

MichaelaStore s.r.o, so sídlom Chotčanská85/1, 091 01 Stropkov, IČO: 54985811, DIČ:2121835837, IČ DPH: SK2121835837.

VOP - MichaelaStore, s.r.o.

Odstúpenie od zmluvy - MichaelaStore, s.r.o.

Vytknutie vady (reklamácia) - MichaelaStore, s.r.o.

Alternatívne riešenie sporov - MichaelaStore, s.r.o.

Späť do obchodu